Ako založiť firemný účet na Pintereste a prečo je pre tvorcov a firmy nevyhnutnosťou

Ste firma, bloger či tvorca a chcete využívať Pinterest na marketingové účely, zvyšovať povedomie o vašej značke či návštevnosť vášho webu? Na to, aby ste využili všetky funkcie na Pintereste naplno a získali potrebné dáta či možnosť platenej reklamy, budete potrebovať firemný účet. Okrem toho, že prináša množstvo výhod, je bezplatný a odporúčame ho všetkým, ktorí to s Pinterestom myslia vážne.

Dnes vám prezradíme prečo a hlavne ako si založiť firemný účet na Pintereste.

S firemným účtom na Pintereste získate prístup k štatistikám

Hoci aj pri osobnom účte máte prístup k niektorým štatistikám, vďaka firemnému účtu získate prehľad nielen o celkovej výkonnosti vášho profilu, ale aj štatistiky a dáta jednotlivých príspevkov – pinov. Môžete si tak porovnať, ktorý pin vám priniesol na web najviac návštevnosti, ktoré piny sa zobrazovali či ukladali najviac a na základe toho prispôsobiť vašu obsahovú stratégiu.

Toto sú niektoré zo štatistík, ktoré budete mať k dispozícii v analytických prehľadoch vo vašom profile:

📌 Zobrazenia – počet zobrazení konkrétneho pinu na obrazovke

📌 Celkové publikum – počet zobrazení a interakcií s pinom

📌 Interakcie  – uloženie pinov, kliknutia na piny, kliknutia na odkazy, atď. 

📌 Najlepšie piny a nástenky – prehľad o tom, ktoré piny, grafiky či texty fungovali najlepšie

📌 Uloženia – počet uložení vašich pinov na osobné nástenky používateľov

📌 Kliknutia na odkazy – počet kliknutí na odkazy, ktoré používateľa odvedú z Pinterestu na váš web

Platená reklama a kampane na Pintereste

Pinterest je nielen výborným zdrojom organickej návštevnosti, ale v prípade firemných účtov ponúka navyše aj možnosť platenej reklamy a správy kampaní. Reklama na Pintereste je špecifická v tom, že sa nikoho nesnaží vyrušiť, práve naopak, prirodzene sa zobrazuje potenciálnym zákazníkom, ktorí podobný obsah na Pintereste už vyhľadávajú.

Promované piny sa budú častejšie zobrazovať na domovskej stránke používateľov a vo výsledkoch vyhľadávania budú na vyšších priečkach. Čím lepšie budete poznať vašu cieľovú skupinu, tým jednoduchšie bude pre vás získavať konverzie a plniť stanovené ciele kampaní. 

Ešte pred tým, než sa pustíte do platenej reklamy, odporúčame váš profil optimalizovať podľa vašich cieľov. Optimalizovaný profil s využitím kľúčových slov a atraktívne vizuály v správnych formátoch vám pomôžu nájsť to správne publikum.

Ak už ste váš Pinterest rozbehli (z čoho sa veľmi tešíme), ale máte pochybnosti, či idete tým správnym smerom, radi pre vás pripravíme detailný audit vášho účtu.

Prístup k pinterestovej firemnej komunite

Vďaka firemnej komunite tvorcov, autorov a firiem môžete získať ďalšiu podporu, tipy a odpovede na konkrétne otázky. V záujme Pinterestu je pomôcť vám byť na tejto platforme úspešní. Ak budete aktívni, po nejakej dobe vám k firemnému profilu bude pridelený zamestnanec Pinterestu, ktorý vám bude s vašim profilom pomáhať.

Taktiež je možné požiadať o bezplatné konzultácie s internými odborníkmi Pinterestu týkajúce sa spravovania kampaní a reklám. Získate odporúčania na kreatívu a kampane, prispôsobené vašim skúsenostiam aj rozpočtu.

Musíme potvrdiť, že zákaznícky servis a najmä snaha Pinterestu firmám a tvorcom naozaj pomôcť, je výnimočná (ak máte skúsenosti napríklad s reklamami na Facebooku a ich „zákazníckym servisom”, budete veľmi milo prekvapení). Konzultácie prebiehajú online po vzájomnej dohode termínu a sú v angličtine.

Ak by ste si chceli vyskúšať platenú reklamu na Pintereste aj vy, ale angličtina nie je vašou silnou stránkou a v množstve dát sa strácate, radi vám a vašej kampani prídeme na pomoc. Ešte predtým, ako začnete investovať do platenej reklamy, vám úprimne povieme, či majú reklamy vo vašom konkrétnom prípade zmysel. Akékoľvek otázky nám môžete napísať sem.

Založiť si nový firemný účet na Pintereste alebo prekonvertovať osobný?

Ak váš pinterestový účet slúži hlavne na osobné účely, ale chceli by ste ho využívať profesionálne ako firma alebo tvorca, môžete si ho v nastaveniach zmeniť na firemný. Druhou možnosťou je založiť úplne nový firemný účet. Výber je na vás!

Pokiaľ sa rozhodnete pre prvú možnosť, odporúčame nástenky, ktoré nie sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu, ponechať ako tajné. Môžete tak urobiť v nastaveniach konkrétnej nástenky. Tajné nástenky zostanú viditeľné len pre vás.

Ako nastaviť nástenku ako tajnú na Pintereste.

Nastavenie nástenky ako tajnej na Pintereste

Ako nastaviť nástenku ako tajnú na Pintereste.

Nastavenie nástenky ako tajnej na Pintereste

V prípade, že by uložený obsah na vašom doterajšom účte nebol zaujímavý pre vaše cieľové publikum, môžete si vytvoriť úplne nový firemný účet.

Keďže Pinterest je primárne vyhľadávacia platforma, algoritmus sa učí rozpoznávať váš obsah, aby ho ukazoval tomu správnemu publiku. Naučte sa používať Pinterest ako profesionálny nástroj hneď od začiatku. Keď budete pridávať vlastné optimalizované piny (a nielen ukladať inšpirácie na recepty či prerábku bytu), váš účet bude mať tie najlepšie predpoklady na úspech.

Ako si založiť nový firemný účet na Pintereste

Ak ešte nemáte vytvorený účet na Pintereste, pri vstupe na stránku (alebo po odhlásení sa z existujúceho účtu) sa vám automaticky zobrazí vyskakovacie okno s možnosťou registrácie alebo prihlásenia. Zvoľte možnosť “Vytvoriť bezplatný firemný účet” a pokračujte ďalej s vypĺňaním údajov.

Ako vytvoriť firemný účet na Pintereste.

Ako vytvoriť firemný účet na Pintereste

Ako zmeniť osobný účet na Pintereste na firemný

Ak si chcete účet zmeniť z osobného na firemný, v pravom hornom rohu kliknutím na šípku rozbalíte nastavenia vášho profilu. Vyberte možnosť “Prejsť na firemný” a vyplňte požadované údaje. Môžete sa k nim kedykoľvek vrátiť a zmeniť ich. 

Ako zmeniť osobný účet na Pintereste na firemný.

Ako zmeniť osobný účet na Pintereste na firemný

📌 Firemný účet na Pintereste je bezplatný a odporúčame ho všetkým firmám, blogerom či tvorcom, ktorí chcú z tejto platformy vyťažiť maximum.

📌 Spolu s firemným účtom získate prístup k podrobným štatistikám, medzinárodnej pinterestovej komunite a možnosť vytvárať kampane a platené reklamy.

📌 Vďaka štatistikám budete mať prehľad nielen o vašich najúspešnejších pinoch a nástenkách, ale získate aj potrebné dáta na vylepšenie vašej obsahovej stratégie.

📌 Ak už máte existujúci osobný účet, môžete ho zmeniť v nastaveniach na firemný. Nástenky, ktoré nie sú relevantné pre vaše cieľové publikum, radšej zmeňte na tajné.

📌 Skôr ako sa pustíte do vytvárania kampaní a platených reklám, ubezpečte sa, že váš profil, nástenky a piny sú optimalizované.

Chcete využiť Pinterest naplno?

Optimalizovaný profil, atraktívne fotografie a grafiky v súlade s brandingom vašej značky a správne využitie kľúčových slov vám pomôžu s úspešným štartom na tejto platforme. Naše najlepšie tipy ako na to s vami pravidelne zdieľame na našom blogu.

Ak momentálne nemáte na spravovanie účtu časovú kapacitu, vieme vám pomôcť nielen s jeho optimalizáciou, ale aj vytvorením prvých násteniek či grafických a textových šablón. Odovzdáme vám plne optimalizovaný účet pripravený na úspešný štart na Pintereste. Viac o tejto službe sa môžete dočítať tu.

Pokiaľ si stále nie ste istí, či je pre vás Pinterest to pravé miesto, poradíme vám, či bude mať pre vás konkrétny prípad zmysel investovať do tejto platformy energiu. Stačí nám napísať a pýtať sa, radi vám úprimne odpovieme  :).

Prajeme veľa úspechov na Pintereste!

Previous
Previous

Pinterest alebo Instagram? Ako ich používať pre vaše podnikanie?

Next
Next

Pinterest pre blogerov: Ako zvýšiť návštevnosť vášho blogu pomocou Pinterestu