Najvyhľadávanejší obsah na Pintereste, ktorý môžete tvoriť aj vy

Čo funguje na Pintereste? Aké typy príspevkov môžete pridávať? A kto by ich mohol tvoriť? Pozrieme sa na 10 celosvetovo populárnych kategórií obsahu, ktoré používatelia najčastejšie vyhľadávajú, a kvôli ktorému platformu aj najčastejšie navštevujú.

Hoci sa trh na Slovensku stále iba formuje, už teraz je zrejmá podobnosť s tým, ako Pinterest funguje v zahraničí. Veríme, že tento článok vám preto poslúži ako inšpirácia na kvalitný obsah, ktorý môžete tvoriť aj vy alebo vaša značka.

Pri každej z kategórií uvádzame čo ľudia vyhľadávajú, aký obsah sa dá k danej téme tvoriť a aké typy podnikania alebo firiem by na to podľa nás mohli mať potenciál. 

Základy tvorby obsahu na Pintereste

Kým začneme, povedzme si dve základné veci. Prvá – do každého pinu dokážete vložiť URL, vďaka čomu sa používatelia prekliknú na to, na čo chcete. Druhá – ak predávate produkty, odkazujte priamo na stránku s produktom vo vašom e-shope. Ak predávate služby, tvorte náučný obsah, v ktorom ponúknete okrem cenných rád aj svoje platené služby.

Ide o základné techniky inbound marketingu. Ak sa ešte rozhodujete, či je Pinterest pre vás to pravé, odporúčame blog Pinterest pre firmy: Je Pinterest vhodná platforma pre vaše podnikanie?.

1. Jedlo

Recepty, recepty, recepty. Na pečenie (dezerty, zákusky, torty, cheesecake), na polievky, na zdravé jedlo, párty jedlo, jednohubky na oslavu, rýchle večere a mnoho ďalších.

Ak predávate potraviny a ešte ste nezačali písať blogy o varení, odporúčame začať. Ak už blogy máte, každému vytvorte niekoľko pinov, kde si vyskúšate rôzne vizuály a texty. Ešte efektívnejšie sú video pins, ktoré sa prehrávajú už pri scrollovaní a divákovi rýchlejšie padnú do oka – obzvlášť ak na nich pripravujete niečo neodolateľné.

Chceli by ste tvoriť akýkoľvek náučný obsah z oblasti gastronómie? Na Pintereste si s veľkou pravdepodobnosťou nájdete svoje uplatnenie.

2. Bytové doplnky, interiérový dizajn, záhrada

Ako si zariadiť izbu a ktorúkoľvek časť bytu či domu, od kuchyne až po balkón? Ako si zútulniť byt dekoráciami? Aký nábytok či aké farebné kombinácie si vybrať? A mnoho, mnoho ďalšieho.

Tvorte blogy s nápadmi na zariadenie interiéru ktorejkoľvek miestnosti po prerábke, inšpiráciu na skrášlenie izby či zariadenie malých priestorov, videonávody na jednoduché DIY veci, ktoré ladia s vašim produktom, piny s nápadmi na aranžovanie produktu.

Ponúknite ľuďom nádherné interiérové fotografie, ktoré si budú chcieť uložiť na nástenku so svojim vysnívaným bývaním – či už ste interiérové alebo štúdio, dizajnér či dizajnérka, alebo výrobca nábytku, osvetlenia či bytových doplnkov.

Vyhľadávania však siahajú aj do exteriéru: nápady do záhrady, záhradné ozdoby a nábytok, záhradné DIY a samozrejme rastliny. Ak ste záhradníctvo, rastlinárstvo alebo sa venujete záhradnému dizajnu, vaši zákazníci sú tu. Populárna je aj kategória Architektúra, kde sa otvára priestor na prezentovanie projektov architektonických štúdií.

Pri plánovaní prerábky ľudia často zavítajú práve na Pinterest, a to občas aj nevedome, keď sa naň prekliknú z Google, ktorý ho odporúča kvôli relevantnosti obsahu. Z výsledkov nášho krátkeho dotazníka vyplynulo, že inšpiráciu pri prerábke interiéru vyhľadáva až 64 % opýtaných. Ak ponúkate bytové doplnky či služby spojené s interiérovým dizajnom, Pinterest je pre vás ako stvorený.

3. Cestovanie

Ľudia si tu plánujú kam pôjdu na dovolenku, a to nielen najbližšie leto, ale aj v budúcnosti, keď si to budú môcť dovoliť. Hľadajú fotky prírody, kemping, road tripy, tipy na lacné cestovanie, či dokonca zoznamy vecí, ktoré si treba zbaliť.

Môžete tvoriť blogy s nápadmi na dovolenkové destinácie, cestovateľské články o tom, čo treba vidieť napríklad v Indii, reporty z výletov po Slovensku doplnené kvalitnými fotografiami, informácie o tom, na čo si dať pozor a na čo nezabudnúť.

Vhodné napríklad pre cestovné kancelárie, hotely, rôzne požičovne, ale aj pre väčšie firmy akými sú výrobcovia áut, či dokonca pre organizácie podporujúce cestovný ruch na Slovensku. A samozrejme, pre všetkých blogerov a blogerky

4. Zdravie a fitness

Fit recepty (áno, opäť), cviky na ktorúkoľvek časť tela, cviky na chudnutie, na doma, cvičenie pre ženy, joga.

Na Pinterest môžete pridávať napríklad piny odkazujúce na blogy o správnej technike a častých chybách pri cvičení, cvičebné plány, jogové pózy alebo inšpiratívne citáty. Výborné sú aj aj video piny, ktoré môžu vysvetľovať jednoduchý cvik a odkazovať na váš web alebo Youtube tutoriál. Fungujú aj e-booky alebo rôzne plánovače, ktoré môžete ľuďom ponúknuť na stiahnutie z vášho webu.

Zaujímavé príspevky dokážu tvoriť napríklad fitness centrá či súkromné kliniky, a uplatnenie si tu nájde aj ktokoľvek z oblasti cvičiteľstva jogy, osobného trénerstva alebo výživového poradenstva.

5. Móda pre ženy

Šaty, nohavice, topánky, šperky, doplnky, vintage, športové oblečenie, sezónne outfity alebo návody ako si zostaviť a zorganizovať šatník.

Ľudí budú zaujímať vaše tipy na outfity, nápady ako doladiť váš produkt so zvyškom outfitu, návod na jednoduché upcyklovanie vo forme video pinu, no využiť môžete aj blogy o tom, ako vznikali jednotlivé kolekcie. Blogy s radami ako sa obliecť na akúkoľvek udalosť sú samozrejmosťou.

Takýto obsah by mohol svedčať napríklad menším aj väčším módnym značkám, módnym návrhárom a návrhárkam, stylistom a stylistkám a samozrejme ľuďom, ktorí blogujú o móde. Ak ste značka, Pinterest je pre vás vhodný najmä ak ponúkate aspoň 30 produktov alebo tvoríte pravidelný obsah. Každý účet na platforme totiž treba zásobovať dostatočným množstvom pravidelných príspevkov s originálnymi URL odkazmi na každý produkt.

Tip: K jednému produktu alebo blogu môžete vytvoriť aj 5 rozdielnych pinov a pridať ich v rozmedzí niekoľkých týždňov.

6. Vlasy, nechty a kozmetika

Tipy na účesy, úpravu vlasov a nechtov, starostlivosť o pleť, make-up trendy, spôsoby líčenia a mnoho ďalších.

Tvorte videopiny s návodmi, statické piny, ktoré budú odkazovať na váš Youtube tutoriál alebo blog o aktuálnych trendoch. Tvorte obsah k problémom, ktoré ľudí v tomto smere trápia, a ktoré dokáže vyriešiť váš produkt alebo služba – napríklad ako sa zbaviť akné, čiernych bodiek, ako si poradiť s vypadávaním vlasov… Možnosti sú neobmedzené.

Odporúčame napríklad pre kaderníctva, nechtové štúdiá, kozmetické salóny, kozmetické značky a výrobcov akýchkoľvek produktov na skrášľovanie.

Tip: Môžeme vám prezradiť, že druhý najvyhľadávanejší obsah na slovenskom Pintereste sú práve nechty a nechtový dizajn.

7. DIY a ručné práce

Ručnými prácami sa dá nielen odreagovať, ale tiež urobiť z nepotrebného užitočné a čo to aj ušetriť. Aj preto patrí DIY (skratka pre do it yourself – urob si sám) k najvyhľadávanejším oblastiam. Zahŕňa, okrem iného, ručné práce z papiera, látky či dreva, ručné práce pre deti a patrí sem aj výzdoba na rôzne udalosti, pletenie alebo háčkovanie.

Nech už podnikáte v akejkoľvek oblasti, vždy dokážete vymyslieť niečo interaktívne, čo si môžu ľudia vytvoriť sami (s vašou malou pomocou). Dôležité je, aby bol výsledok dostatočne vizuálne atraktívny na to, aby zafungoval aj ako pin. Návody môžu byť vo forme statického pinu s blogom alebo video pinu.

Vhodné pre drobných podnikateľov a podnikateľky, ale aj pre veľké firmy.

8. Zábava a inšpirácia

Knihy, filmy, seriály, hudba, a najmä inšpiratívne citáty.

Podnikáte alebo tvoríte obsah v tejto oblasti? Aj pre vás by mohol byť Pinterest zaujímavý. Môžete pridávať piny so zoznamami najčítanejších alebo najpozeranejších, odporúčania, piny k blogom s recenziami. Veľmi populárne sú aj graficky zaujímavo spracované inšpiratívne citáty alebo infografiky.

Tento typ obsahu je vhodný napríklad pre kníhkupectvá, voľnočasové produkty a služby, life koučing, ale aj grafiku – pre každého, kto dokáže tvoriť zábavný, zaujímavý alebo všeobecne prospešný obsah. A vôbec sa nemusíte báť textu na príspevkoch!

9. Svadby

Svadobné šaty, šaty pre družičky, svadobné obleky, priestory na prenájom, svadobné fotenie a fotografie, pozvánky, kvety, výzdoba, svadobné menu, torta, účesy, líčenie.

Svadba je udalosť, ktorú si chce väčšina párov dobre naplánovať. Miesto tu majú produktové piny so svadobnými šatami a oblečením, profesionálne svadobné fotky odkazujúce na vaše fotografické služby, návrhy grafických podkladov (napr. blog o tom, ako si vytvoriť svoju vlastnú jednoduchú pozvánku), piny s blogom o trendoch v svadobnej kvetinovej výzdobe, v svadobných účesoch alebo líčení, blog s nápadmi na chutné svadobné menu podľa typu svadby.

A to je len zlomok. Zákazníkov si tu môže nájsť naozaj každý, kto sa podieľa na príprave a priebehu svadby, napríklad pri dizajne svadobných šiat, svadobnej fotografii, prenajímaní priestorov či líčení. Patria sem samozrejme aj grafické štúdiá, kvetinárstva, kaderníctva či dokonca catering.

10. Sviatky a podujatia

Výzdoba, recepty, darčeky, blahoželania, pohľadnice alebo aktivity na Vianoce, Valentín, Veľkú noc, Deň matiek, narodeniny, meniny, oslavu, záhradnú párty alebo rande doma.

Predávate produkt alebo služby sezónneho charakteru? Využívajte kľúčové slová v štýle „darček na Vianoce”, „darček na Valentína pre ženu”, „veľkonočná výzdoba” alebo „párty recepty na detskú oslavu”. Tvorte obsah, ktorý naučí používateľov vlastnoručne si vyrobiť sezónnu výzdobu, vnukne im nápad ako vylepšiť tradičné sviatočné recepty, inšpiruje ich ako pripraviť vlastnú udalosť so zábavnými aktivitami a vyrieši večnú dilemu – aký darček kúpiť?

V tejto kategórii vie tvoriť príspevky väčšina podnikateľov a firiem, ktorých produkt je vhodný ako darček, alebo ktoré súvisia s udalosťami podobnými tým, ktoré sme spomenuli vyššie.

Tip: Myslite na to, že platforma bude dávať vaše príspevky do obehu v rozmedzí 1-3 mesiacov od publikovania. Sezónny obsah je preto potrebné plánovať dopredu, jeho životnosť je však aj niekoľko rokov.

Ďalšie Pinterest nápady, s ktorými by ste sa mali podeliť

Kým začnete vymýšľať svoju stratégiu, porozhliadnite sa po nápadoch aj priamo na Pintereste. Odporúčame začať na stránke Preskúmajte Pinterest, kde uvidíte ďalšie zaujímavé kategórie ako Zvieratá, Umenie, Dizajn alebo Pánska móda.

Inšpiráciu na obsah v angličtine získate, keď začnete do vyhľadávacej lišty vpisovať druh vášho produktu alebo služby, prípadne s nimi súvisiace problémy, ktoré používatelia riešia. Výsledky, ktoré za vás Pinterest automaticky dopĺňa vám napovedia, čo by mohlo vašich zákazníkov zaujímať.

Po kliknutí na vyhľadávaciu lištu sa vám zobrazia aj aktuálne časté vyhľadávania „Populárne na Pintereste”. Pripomíname však, že Pinterestu trvá približne 1 - 3 mesiace, kým váš pin zaindexuje, preto sa oplatí uprednostniť tvorbu príspevkov s dlhšou životnosťou. Myslite dopredu. Čo by mohlo vašich zákazníkov zaujímať o mesiac, dva, alebo o pol roka?

Ak chcete svoje príspevky cieliť na USA, Veľkú Britániu alebo Kanadu, určite oceníte Pinterest Trendy, kde Pinterest prezrádza najčastejšie hľadania pre danú krajinu za posledný týždeň. Ak chcete tvoriť pre Slovensko, aj tak raz za čas odporúčame túto stránku navštíviť a pozrieť sa, čo je práve v kurze v zahraničí.

Zakázaný obsah na Pintereste

Pinterestu záleží na tom, aby mali používatelia na platforme prístup k overeným informáciám. Zakazuje preto akýkoľvek obsah týkajúci sa pandémie a COVID-19. Ďalšie témy, ktorým by ste sa na Pintereste mali vyhnúť nájdete v Usmerneniach pre obchodníkov. Patria sem napríklad tabakové produkty, alkohol, produkty pre dospelých, hazardné hry či napodobeniny.

Rozhodli ste sa, že chcete tvoriť obsah na Pinterest? 

Možnosti sú neobmedzené a naše tipy berte hlavne ako inšpiráciu. Sami najlepšie viete, aké sú silné stránky vášho produktu alebo služieb, aký najväčší prínos môžu mať pre zákazníka a v akom type príspevku najlepšie vyniknú.

S úskaliami pôsobenia na Pintereste vám pomôžu aj naše ďalšie blogy pre firmy a marketérov.

Ak to myslíte s Pinterestom vážne, pozrite si náš online kurz, kde vám odovzdáme naše vedomosti, detailné návody a osvedčené postupy.

Ak nemáte časovú kapacitu na ďalšiu platformu, no napriek tomu by ste sa chceli do Pinterestu pustiť, ponúkame aj služby na mieru. Na rovinu vám povieme, či má vo vašom prípade význam investovať do Pinterestu čas. V službe Založenie účtu vám okrem úvodných nastavení napríklad vytvoríme grafické šablóny, optimalizované textové šablóny a pridáme prvých 30 pinov.

Budeme tiež radi, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera. Ak máte akékoľvek otázky, napíšte nám! Radi z nich pripravíme ďalší užitočný obsah, ktorý pomôže rásť na Pintereste aj vám.

Držíme palce! 🙂

Previous
Previous

O Pintereste v podcaste Doba digitálna s Tonym Dúbravcom

Next
Next

Pinterest štatistiky: Čo musíte vedieť o druhej najrýchlejšie rastúcej sieti na svete